شرایط تحصیل در ایتالیا
نوشته شده توسط : شهاب

شرایط تحصیل در ایتالیا

شرایط تحصیل در ایتالیا

جذابیت کشور ایتالیا با تاریخ کهنی که دارد محدود به آثار باستانی تماشایی و شهرها و بناهای دیدنی‌اش نمی شود؛ همانطور که می‌توان بازدید از کولوسئوم رم یا برج پیزا یا شهر ونیز را به یک توریست توصیه کرد، تحصیل در ایتالیا را هم می‌توان به متقاضیان تحصیل در خارج از کشور پیشنهاد داد.

شرایط تحصیل در ایتالیا برای پذیرش دانشجویان خارجی، نسبت به دیگر کشورهای پیشرفته‌ی اروپایی آسانتر است و در کنار این موضوع، تسهیلات مختلف مالی هم برای دانشجویان متقاضی تحصیل رایگان در ایتالیا نیز فراهم آورده شده است.

در مطلب این هفته به بررسی شرایط تحصیل در ایتالیا و مسائل مرتبط به آن می پردازیم:

دانشگاههای معتبر ایتالیا

در بین دانشگاههای ایتالیا ، دانشگاه پلی‌تکنیک میلان Polytechnic MILAN، دانشگاه بولونیا University of BOLOGNA و ساپینزای رم ROME University Sapienza از شهرت و اعتبار بیشتری برخوردارند. در رده‌بندی QS (یکی از معتبرترین رده‌بندی های دانشگاههای دنیا) بیش از 10 دانشگاه ایتالیا در بین 500 دانشگاه برتر دنیا جای دارند. دانشگاههای ایتالیا بخصوص برای تحصیل در رشته‌های هنر، معماری، تاریخ و باستان‌شناسی انتخاب مناسبی به شمار می روند.

هزینه تحصیل در ایتالیا

یکی از مهمترین مسائل مربوط به شرایط تحصیل در ایتالیا ، هزینه تحصیل در این کشور است که نسبت به کشورهای هم‌رده اروپایی‌ مقرون به صرفه تر است و علت این موضوع این است که بخش عمده‌ای از هزینه دانشگاهها را دولت با اختصاص یارانه تأمین می‌کند. کمک‌های دولت هرساله در قالب بورسیه استانی ، توسط اداره بورسیه هر استان به دانشجویانی که تأمین هزینه‌های دانشگاه برایشان دشوار است پرداخت می‌شود. دانشجویان خارجی هم با ارائه مدارک مالی لازم و مورد قبول می‌توانند از این بورسیه که سالانه مبلغی در حدود 5000 یورو است بهره‌مند شوند.

نکته‌ی قابل توجه دیگر برای دانشجویان غیرایتالیایی، شهریه‌ یکسان آنها و دانشجویان ایتالیایی است. همچنین دانشجویان خارجی اجازه‌ی کار هم دارند که می‌تواند به آنها در تأمین هزینه‌های تحصیل و زندگی کمک کند. امکان گرفتن بورسیه از دانشگاههای ایتالیا در همه‌ی مقاطع تحصیلی وجود دارد که میزان آن به شروطی مثل داشتن معدل بالا، مقالات ISI، نمره GRE  بالا و ثبت اختراع بستگی دارد.

زبان تدریس

تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی و ایتالیایی در تمامی مقاطع ممکن است. پبش از تحولات سیاسی اخیر و بهبود روابط ایران و اروپا، سفارت ایتالیا در ایران یرای کسانی که قصد تحصیل در دوره‌های انگلیسی‌زبان دانشگاههای ایتالیا در مقطع لیسانس را داشتند ویزا صادر نمی‌کرد اما خوشبختانه در حال حاضر دیگر این محدودیت وجود ندارد. همچنین در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا اکثر رشته ها به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

اخذ پذیرش تحصیلی

هموطنان ایرانی که خواهان ادامه‌ تحصیل در ایتالیا هستند می‌توانند مستقیماً از خود دانشگاهها پذیرش بگیرند یا از روش دیگر که تحصیل زبان ایتالیایی در مدرسه‌ ایتالیاییپیترو دلا واله  (Scuola italiana Pietro Della Valle) وابسته به سفارت ایتالیا در ایران است اقدام نمایند. در نهایت در صورت تمایل متقاضی می تواند از خدمات مشاوره و اعزام موسسات معتبر و دارای مجوز رسمی از وزارت علوم نیز برای تسهیل پروسه اخذ پذیرش استفاده کند.

گروه مشاوران تحصیلی امیدار با مجوز رسمی از وزارت علوم آماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه مشاوره و اخذ پذیرش تحصیلی ایتالیا به متقاضیان ایرانی می باشد.

مشاوره

برای مشاوره تحصیلی در ساعات 9:00 تا 18:00 (شنبه تا چهارشنبه) با شماره های 88457035 – 88457242 تماس حاصل کنید.
در خارج از ساعات اداری لطفاً فرم مشاوره را تکمیل نمایید.





:: برچسب‌ها: ایتالیا , تحصیل در ایتالیا , شرایط تحصیل در ایتالیا , هزینه تحصیل در ایتالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 476
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 اسفند 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: